Vanaf de start werd bij de ADAC GT Masters gestreden om iedere milimeter asfalt en dat zorgde vóór de eerste bocht als voor uitgijders. Verder kwam de regen meteen na de start al omlaag, waardoor de deelnemers op hun hoede moesten zijn. In de tweede ronde vlogen de coureurs op meerdere plekken van het circuit en moest de safety car er aan te pas komen.
Tijdens de de rondjes achter de safety car besloot het team van Heico Motorsport de Mercedes SLS AMG op regenbanden te zetten. Anvankelijk kwam Tom Coronel door op de achtste positie, maar hij viel door deze pitstops ver terug. De beide leiders in de wedstrijd reden nog op slicks en probeerden wanhopig naar de pits te komen, maar zij strandden langs het circuit.
De Oostenrijker Harald Proczyk was spekkoper, want hij was al binnen geweest en dat leverde de eerste plek op; Toch ging de ritzege naar het Farmbacher RESET Racing team, dat met de Ferrari GT3 beduidend sneller was. Beste Nederlander was Christiaan Frankenhout, die samen met teamgenoot Andreas wirh als zesde eindigde.
Voor wat betreft de Nederlanders verliep deze tweede race van de ADAC GT Masters ietswat teleurtellend. Ricarde van der Ende en Ducan Huismann waren met de tiende plek nog aardig onderweg geweest. Direct achter hen kwamen Ard van der Hoek en Danny van Dongen als elfde over de finish. Coronel moest genoegen nemen met de 16e plaats.